sábado, 4 de outubro de 2014

How to mod your Charizard

This tutorial is for residents who have some knowledge in editing objects in Second Life.
Este tutorial é para residentes que possuem algum conhecimento em edição de objetos no Second Life.

1. (Dificult lvl - medium)
Buying Ravenoid´s chubby mesh body and Carolzilla´s Charizard avatar! :D 
First: after buying Ravenoid´s body (https://marketplace.secondlife.com/p/ravenoid-Nohemis-Small-Chubby-Body-341/4919177   or  https://marketplace.secondlife.com/p/ravenoid-Nohemis-Big-Chubby-Body-342/4977807) and  Carolzilla´s Charizard 2.0 ( https://marketplace.secondlife.com/p/Charizard-Avatar-20/1141740) and Tiamat´s Charizard Mod kit (##)  open boxes and save them into your inventory

Primeiro: Depois de comprar o corpo chubby de Ravenoid (https://marketplace.secondlife.com/p/ravenoid-Nohemis-Small-Chubby-Body-341/4919177   ou  https://marketplace.secondlife.com/p/ravenoid-Nohemis-Big-Chubby-Body-342/4977807) e o Charizard de Carolzilla( https://marketplace.secondlife.com/p/Charizard-Avatar-20/1141740) e o kit de mod de charizard da Tiamat (##), abra a caizas e salve em seu inventário. 


2.Using ravenoid´s Small body for this guide:
This is the small chubby body, but it works for the big one as well. Just the rezise values change.
Wear your charizard avatar and drop a copy of your ravenoid´s mesh body (anyone. - male, female..):

Vista seu avatar de charizard e derrube uma cópia do corpo ravenoid mesh à sua escolha

3.
Apply body´s texture, and wear it.
Select the object, apply the body´s texture and wear it.

selecione o objeto, aplique a textura e o vista.

Tadah!!.. hu.. we´re not ready yet.
4. Resizing job....Values may change: this guide is just to help you with proportions. 

    Trabalho de alterar o tamanho. os valores deste guia são apenas para te ajudar com proporções.
Weeeee..Ima pokemon!!!. Textures were made to make mesh and sculp parts fit nicelly together.
First of all: select head and muzzle together.. resize them. the picture shows values for ravenoid´s small body.

Primeiro de tudo: selecione cabeça e mandibula juntos e redimensione. Os valores da imagem são para o corpo pequeno (small) de Ravenoid.

check - edit linked parts - on your editting window:
Apply the textures using edit linked parts: 
forehead/head : Charidar forehead , Snout : charizard upper muzzle , nosestrills and horns: char text ,  Muzzle: charizard muzzle , Neck: char neck text

 Aplique as texturas usando Editar partes linkadas:
cabeça/testa : Charidar forehead , focinho de cima : charizard upper muzzle , marinas e chifres: char text ,  Mandibula: charizard muzzle , Pescoço: char neck text
rotate texture in 90 degrees for better placement.
Rotate horn texture in 90 degrees for  better effect. You can use Vertical Offset if you want to place the texture shine efect in another position 

Rotacione a textura do chifre em 90 graus para um melhor efeito visual. Use o Vertical Offset para posicionar o brilho da textura onde quiser.
change vertical mapping orientation: my bad.. :X

Muzzle: change texture´s verticall mapping.it should have a small shine effect near "lips" area.

Mandíbula: mude o mapeamento vertical da textura da mandibula, Ela deve exibir um pequeno brilho na área dos "lábios".

Tail: pic shows the values used. but you´re free to change it. Works for scripted or sculpted fire tail.
Tail: Resize it, the picture shows the values i used for my own mod, but you´re free to change and/or rotate it for a better position. If you ´ve choosen the scripted tail, you might have to replace the fire particles emitter. Ctrl+Alt+T to see the invisible prim (using edit linked parts) and mode it next to tail´s end.

Cauda: Redimensione-a. a figura mostra os valores que usei para meu mod, mas você é livre para alterar os valores a seu gosto e/ou rotacioná-la. Se você escolher a cauda scriptada pressione Ctrl+Alt+T para mover (parte linkada)  para a ponta da cauda.

resize and texturize your wings and hands
Wings and hands: Resize and use Char_text to re texturize them. You may want to change the rotation (90 degrees) to get the texture shine effect. There´s no wing texture for the wing membranes, nor for nails.

Asas e mãos: redimensione e recoloque em posição adequada. Deve usar a textura Char_text para retuxturizar as partes laranjas. Não existe texture para as membras da asa nem para as unhas.



lower leg. Copy size values to get both loer legs with the same size. 
Legs and Feet: you can rezise them together, but for a better result you may work them separately... adjust the lower leg , copy its size values and paste them into the other leg. Feet you can work together. Use low_leg _char texture for lower Leg (R and L).

Pernas e pés: você pode redimensionar ambas juntas, mas para um resultado melhor vai precisar trabalhar nelas separadamente. Ajuste primeiro apenas uma das pernas, copie os valores e aplique na outra perna para que fiquem iguais. os pés podem ser trabalhados juntos, para encontrar a posição correta. Use low_leg_char para texturizar a perna.  

foot texures should have its values worked.
Feet: Start applying the foot texture: Use foot_char one. note, it´s not int he correct position, so you have to work it´s mapping values, Vertical and Horizontal to place the foot´s sole into the correct position. for toes, use Char_text texture. You can copy and paste the mapping values to the other foot.

Pés: Começe aplicando a textura do pé. Use a textura foot_char. Não está na posição correta, então você precisará trabalhar os valores de mapeamento novamente: a figura mosta valores vertical e horizontal para posicionar a sola no local correto. os dedos utilizam  char_text como textura. vc pode copiar e colar os calores para o outro pé.

after this, use char_text on toes.

 5. But.. but....Shininess!!!

     Mas...Mas... Brilho!!!

now what? they´re still not fitting perfectly!! D: Calm down lil grasshopper...
Oh yes... Ravenoid´s body has shininess!! D: But Carolzilla´s part dont. you can use either to get everything fitting nicely. Add shininess to everything, or just remove it from ravenoid´s body. How do you do that? Edit body again, texture tab:  by the texture button, you have also bumpness and shininess. by choosing it you get the values and mapping. for other parts you use a blank texture and use same ravenoid´s values. 20 and 0. check the picture below . It ´s shown, shininess texture and values as reference.

Ah sim!!!O corpo de Ravenoid tem brilho!! e as partes do charizard da Carolzilla não! Você pode usar qualquer um dos dois processos para chegar num resultado bom. adicionar todas as partes o mesmo brilho, ou então tirar o brilho do corpo mesh.  A figura abaixo mostra os valores e a textura branca para obter brilho homogeneo. 


Enjoy it. :)

Divirta-se :)


YEahhhh

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