Este tutorial é para residentes que possuem algum conhecimento em edição de objetos no Second Life.
1. (Dificult lvl - medium)
Buying Ravenoid´s chubby mesh body and Carolzilla´s Charizard avatar! :D |
Primeiro: Depois de comprar o corpo chubby de Ravenoid (https://marketplace.secondlife.com/p/ravenoid-Nohemis-Small-Chubby-Body-341/4919177 ou https://marketplace.secondlife.com/p/ravenoid-Nohemis-Big-Chubby-Body-342/4977807) e o Charizard de Carolzilla( https://marketplace.secondlife.com/p/Charizard-Avatar-20/1141740) e o kit de mod de charizard da Tiamat (##), abra a caizas e salve em seu inventário.
2.Using ravenoid´s Small body for this guide:
4. Resizing job....Values may change: this guide is just to help you with proportions.
Apply the textures using edit linked parts:
This is the small chubby body, but it works for the big one as well. Just the rezise values change. |
Wear your charizard avatar and drop a copy of your ravenoid´s mesh body (anyone. - male, female..):
Vista seu avatar de charizard e derrube uma cópia do corpo ravenoid mesh à sua escolha
3.
selecione o objeto, aplique a textura e o vista.
Tadah!!.. hu.. we´re not ready yet. |
Trabalho de alterar o tamanho. os valores deste guia são apenas para te ajudar com proporções.
Weeeee..Ima pokemon!!!. Textures were made to make mesh and sculp parts fit nicelly together. |
First of all: select head and muzzle together.. resize them. the picture shows values for ravenoid´s small body.
Primeiro de tudo: selecione cabeça e mandibula juntos e redimensione. Os valores da imagem são para o corpo pequeno (small) de Ravenoid.
check - edit linked parts - on your editting window: |
forehead/head : Charidar forehead , Snout : charizard upper muzzle , nosestrills and horns: char text , Muzzle: charizard muzzle , Neck: char neck text
Aplique as texturas usando Editar partes linkadas:
cabeça/testa : Charidar forehead , focinho de cima : charizard upper muzzle , marinas e chifres: char text , Mandibula: charizard muzzle , Pescoço: char neck text
rotate texture in 90 degrees for better placement. |
Rotate horn texture in 90 degrees for better effect. You can use Vertical Offset if you want to place the texture shine efect in another position
Rotacione a textura do chifre em 90 graus para um melhor efeito visual. Use o Vertical Offset para posicionar o brilho da textura onde quiser.
change vertical mapping orientation: my bad.. :X |
Muzzle: change texture´s verticall mapping.it should have a small shine effect near "lips" area.
Mandíbula: mude o mapeamento vertical da textura da mandibula, Ela deve exibir um pequeno brilho na área dos "lábios".
Tail: pic shows the values used. but you´re free to change it. Works for scripted or sculpted fire tail. |
Cauda: Redimensione-a. a figura mostra os valores que usei para meu mod, mas você é livre para alterar os valores a seu gosto e/ou rotacioná-la. Se você escolher a cauda scriptada pressione Ctrl+Alt+T para mover (parte linkada) para a ponta da cauda.
resize and texturize your wings and hands |
Asas e mãos: redimensione e recoloque em posição adequada. Deve usar a textura Char_text para retuxturizar as partes laranjas. Não existe texture para as membras da asa nem para as unhas.
Legs and Feet: you can rezise them together, but for a better result you may work them separately... adjust the lower leg , copy its size values and paste them into the other leg. Feet you can work together. Use low_leg _char texture for lower Leg (R and L).
Feet: Start applying the foot texture: Use foot_char one. note, it´s not int he correct position, so you have to work it´s mapping values, Vertical and Horizontal to place the foot´s sole into the correct position. for toes, use Char_text texture. You can copy and paste the mapping values to the other foot.
lower leg. Copy size values to get both loer legs with the same size. |
Pernas e pés: você pode redimensionar ambas juntas, mas para um resultado melhor vai precisar trabalhar nelas separadamente. Ajuste primeiro apenas uma das pernas, copie os valores e aplique na outra perna para que fiquem iguais. os pés podem ser trabalhados juntos, para encontrar a posição correta. Use low_leg_char para texturizar a perna.
foot texures should have its values worked. |
Pés: Começe aplicando a textura do pé. Use a textura foot_char. Não está na posição correta, então você precisará trabalhar os valores de mapeamento novamente: a figura mosta valores vertical e horizontal para posicionar a sola no local correto. os dedos utilizam char_text como textura. vc pode copiar e colar os calores para o outro pé.
5. But.. but....Shininess!!!
Mas...Mas... Brilho!!!
Oh yes... Ravenoid´s body has shininess!! D: But Carolzilla´s part dont. you can use either to get everything fitting nicely. Add shininess to everything, or just remove it from ravenoid´s body. How do you do that? Edit body again, texture tab: by the texture button, you have also bumpness and shininess. by choosing it you get the values and mapping. for other parts you use a blank texture and use same ravenoid´s values. 20 and 0. check the picture below . It ´s shown, shininess texture and values as reference.
after this, use char_text on toes. |
Mas...Mas... Brilho!!!
now what? they´re still not fitting perfectly!! D: Calm down lil grasshopper... |
Ah sim!!!O corpo de Ravenoid tem brilho!! e as partes do charizard da Carolzilla não! Você pode usar qualquer um dos dois processos para chegar num resultado bom. adicionar todas as partes o mesmo brilho, ou então tirar o brilho do corpo mesh. A figura abaixo mostra os valores e a textura branca para obter brilho homogeneo.
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